Blog Kadrowy
Jakie są elementy ewidencji czasu pracy?
Rozporządzenie z grudnia 2018 r., które określa elementy ewidencji czasu pracy wskazuje enumeratywnie dziewięć punktów tej ewidencji ale w praktyce kadrowi widzą nie dziewięć, a kilkanaście istotnych elementów ewidencji. Wynika to ze sposobu zapisów poszczególnych elementów.
Rozporządzenie Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz. U. poz. 2369) w § 6 pkt 1 lit. a), wyróżnia następujące elementy ewidencji czasu pracy:
- Liczba przepracowanych godzin
- Godziny rozpoczęcia pracy
- Godziny zakończenia pracy
- Liczba godzin przepracowanych w porze nocnej
- Liczba godzin nadliczbowych
- Dni wolne od pracy
- Oznaczenie tytułu udzielenia dni wolnych od pracy
- Liczba godzin dyżuru oraz godziny rozpoczęcia i zakończenia dyżuru
- Miejsce pełnienia dyżuru
- Rodzaj i wymiar zwolnień od pracy
- Rodzaj i wymiar innych usprawiedliwionych nieobecności w pracy
- Wymiarze nieusprawiedliwionych nieobecności w pracy
- Czas pracy pracownika młodocianego przy pracach wzbronionych młodocianym, których wykonywanie jest dozwolone w celu odbycia przez nich przygotowania zawodowego
Choć więc w rozporządzeniu w § 6 pkt 1 lit. a) widzimy dokładnie dziewięć punktów (elementów) ewidencji, to rozkładając tę ewidencję na konkretne rubryki, wydaje się, że ewidencja czasu pracy nie powinna mieć więcej niż trzynaście elementów.
epr